Załatw sprawę

Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego

Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne

     Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego

Kogo dotyczy
  • osób opuszczających miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu
  • za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu
  • obowiązku meldunkowego można dokonać przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie, w formie dokumentu elektronicznego lub zgłoszonym do protokołu po potwierdzeniu przez pełnomocnika jego tożsamości za pomocą dokumentu tożsamości albo po uwierzytelnieniu pełnomocnika na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
  • wymeldowanie z dotychczasowego miejsca pobytu może nastąpić jednocześnie z zameldowaniem w nowym miejscu pobytu

Wymagane dokumenty

 

  • formularz zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu stałego (druk wniosku stanowi załącznik nr 1) składany osobiście w siedzibie organu gminy w formie papierowej, na formularzu opatrzonym własnoręcznym podpisem, przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport
  • formularz zgłoszenia wymeldowania w postaci elektronicznej, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym
  • przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, po uwierzytelnieniu w sposób określony w art. . 20a ust. 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
  • w przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za jego złożenie, jeżeli opłata jest wymagana 
  • w przypadku zgłoszenia wymeldowania drogą elektroniczną przez pełnomocnika niezbędne jest dołączenie pełnomocnictwa

Opłaty

  • nie pobiera się
  • opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17,00 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej)
  • opłaty należy dokonać w kasie urzędu lub na rachunek bankowy: 61 1240 4748 1111 0000 4874 7422

Jednostka/ osoba odpowiedzialna

Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne, ul. K. Bruchnalskiego 36  tel. 270 40 30, wew. 123, 124 lub 150, 12 68 37 124, 12 68 37 150, 12 68 37 123

Miejsce składania dokumentów

Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne, ul. K. Bruchnalskiego 36, 32-040 Świątniki Górne, I piętro, pok. 101

Termin załatwienia sprawy

niezwłocznie w chwili przyjęcia zgłoszenia

Forma załatwienia wniosku

przyjęcie zgłoszenia

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2024 r. poz. 736 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111 ze zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów wniosków i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2020 r. poz. 930)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r. poz. 2411)

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje

attach_file Załączniki

Powrót
`