Informacja o braku dostępności oraz wnioskowanie o zapewnieniu dostępności Drukuj
Informacja o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, każdy bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej. Z tej formy ma prawo skorzystać każdy klient Urzędu. Taka forma zgłoszenia ma wyłącznie charakter informacyjny.
Informację można:
- wysłać drogą pocztową na adres: Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne, ul. K. Bruchnalskiego 36, 32-040 Świątniki Górne;
- złożyć osobiście na dzienniku podawczym Urzędu Miasta i Gminy Świątniki Górne znajdującym się przy ul. K. Bruchnalskiego 36, 32-040 Świątniki Górne;
- wysłać drogą elektroniczną na adres: dostepnosc@swiatniki-gorne.pl;
- wysłać poprzez elektroniczną platformę usług administracji publicznej ePUAP – podpis profilem zaufanym;
- podać kontaktując się telefonicznie z koordynatorem ds. dostępności pod numerem telefonu: 12 270 40 60
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej
Zgodnie z art. 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami wniosek o zapewnienie dostępności może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego.
WAŻNE – warunkiem złożenia wniosku jest posiadanie interesu faktycznego wobec instytucji, do której wnosi się wniosek o zapewnienie dostępności. Interes faktyczny to potrzeba skorzystania z usług świadczonych przez Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne.
Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy; czyli Twoje imię i nazwisko, adres, ewentualnie numer telefonu i adres e-mail (jeśli posiadasz),
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym, czyli co przeszkadza lub uniemożliwia Ci w korzystaniu w pełni z usług świadczonych przez Urząd,
- wskazanie sposobu kontaktu z Wnioskodawcą, czyli jak można się z Tobą skontaktować,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, czyli w jaki sposób według Ciebie należałoby zlikwidować istniejącą barierę - jeżeli dotyczy.