Informacja o braku dostępności oraz wnioskowanie o zapewnieniu dostępności Drukuj

Informacja o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej

Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, każdy bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej. Z tej formy ma prawo skorzystać każdy klient Urzędu. Taka forma zgłoszenia ma wyłącznie charakter informacyjny.

Informację można:

  • wysłać drogą pocztową na adres: Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne, ul. K. Bruchnalskiego 36, 32-040 Świątniki Górne;
  • złożyć osobiście na dzienniku podawczym Urzędu Miasta i Gminy Świątniki Górne znajdującym się przy ul. K. Bruchnalskiego 36, 32-040 Świątniki Górne;
  • wysłać drogą elektroniczną na adres: dostepnosc@swiatniki-gorne.pl;
  • wysłać poprzez elektroniczną platformę usług administracji publicznej ePUAP – podpis profilem zaufanym;
  • podać kontaktując się telefonicznie z koordynatorem ds. dostępności pod numerem telefonu: 12 270 40 60


Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej

Zgodnie z art. 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami wniosek o zapewnienie dostępności może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego.

WAŻNE – warunkiem złożenia wniosku jest posiadanie interesu faktycznego wobec instytucji, do której wnosi się wniosek o zapewnienie dostępności. Interes faktyczny to potrzeba skorzystania z usług świadczonych przez Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne.

Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.

Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:

  • dane kontaktowe wnioskodawcy; czyli Twoje imię i nazwisko, adres, ewentualnie numer telefonu i adres e-mail (jeśli posiadasz),
  • wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym, czyli co przeszkadza lub uniemożliwia Ci w korzystaniu w pełni z usług świadczonych przez Urząd,
  • wskazanie sposobu kontaktu z Wnioskodawcą, czyli jak można się z Tobą skontaktować,
  • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, czyli w jaki sposób według Ciebie należałoby zlikwidować istniejącą barierę - jeżeli dotyczy.

 

Ikona docx Wniosek o zapewnienie dostępności, plik: Rozszerzenie: docx, Rozmiar: [ 29,94 kB ]  

Ikona pdf Wniosek o zapewnienie dostępności, plik: Rozszerzenie: pdf, Rozmiar: [ 150,22 kB ]

 

 

Powrót
`