Załatw sprawę

Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego

Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne

 

 

Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego

Kogo dotyczy

  • osób opuszczających miejsce pobytu stałego  
  • za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu
  • obowiązku meldunkowego można dokonać przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie, w formie dokumentu elektronicznego lub zgłoszonym do protokołu po potwierdzeniu przez pełnomocnika jego tożsamości za pomocą dokumentu tożsamości albo po uwierzytelnieniu pełnomocnika na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
  • wymeldowanie z dotychczasowego miejsca pobytu może nastąpić jednocześnie z zameldowaniem w nowym miejscu pobytu.

Wymagane dokumenty

  • formularz zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu stałego (druk wniosku stanowi załącznik nr 1) składany osobiście w siedzibie organu gminy w formie papierowej, na formularzu opatrzonym własnoręcznym podpisem,
  • do wglądu dowód osobisty lub paszport
  • formularz zgłoszenia wymeldowania w postaci elektronicznej, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym
  • przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, po uwierzytelnieniu w sposób określony w art. . 20a ust. 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
  • w przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za jego złożenie, jeżeli opłata jest wymagana
  • w przypadku zgłoszenia wymeldowania drogą elektroniczną przez pełnomocnika niezbędne jest dołączenie pełnomocnictwa 

Opłaty

  • nie pobiera się
  • opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17,00 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).
  • opłaty należy dokonać w kasie urzędu lub na rachunek bankowy:

61 1240 4748 1111 0000 4874 7422.

Jednostka/ osoba odpowiedzialna

Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne pok. 101, I piętro tel. 270 40 30, wew. 123, 124, 150; 12 68 37 124, 12 68 37 123 12 68 37 150 

Miejsce składania dokumentów

Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne ul.  K. Bruchnalskiego 36, 32-040 Świątniki Górne, I piętro, pok. 101

Termin załatwienia sprawy

niezwłocznie w chwili przyjęcia zgłoszenia

Forma załatwienia wniosku

  • przyjęcie zgłoszenia

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2024 r. poz. 736 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111 ze zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów wniosków i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2020 r. poz. 930)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r. poz. 2411)

 

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje

 

attach_file Załączniki

Powrót
`