Załatw sprawę

Zaświadczenie o zameldowaniu

Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne

 

 

     Zaświadczenie o zameldowaniu

Kogo dotyczy

  • wnioskodawców, dokonujących zameldowania na pobyt stały, którym zaświadczenie wydaje się z urzędu
  • wnioskodawców, dokonujących zameldowania na pobyt czasowy, którym zaświadczenie wydaje się na wniosek
  • osób dokonujących zameldowania przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, po uwierzytelnieniu w sposób określony w art. 20a ust. 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, uprawnionych do pobrania zaświadczeń o zameldowaniu na pobyt stały lub na pobyt czasowy
  • wnioskodawców, chcących otrzymać zaświadczenie o ilości lub braku osób zameldowanych w budynku/lokalu po wykazaniu interesu prawnego
  • w imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej  ograniczoną zdolność do czynności prawnych, wniosek składa przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny, kurator
  • wniosek o wydanie zaświadczenia może zostać złożony przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie, w formie dokumentu elektronicznego lub zgłoszonym do protokołu po potwierdzeniu przez pełnomocnika jego tożsamości za pomocą dokumentu tożsamości albo po uwierzytelnieniu pełnomocnika na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne 

Wymagane dokumenty

  • wniosek o wydanie zaświadczenia (druk wniosku stanowi załącznik nr 1), składany osobiście w siedzibie organu gminy lub elektronicznie
  • dowód osobisty; paszport lub inny dokument umożliwiający weryfikację tożsamości wnioskodawcy
  • tytuł prawny do budynku/lokalu, którym w szczególności może być umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu
  • oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za jego złożenie, jeżeli opłata jest wymagana; dowód osobisty lub paszport pełnomocnika
  • w przypadku złożenia wniosku przez pełnomocnika w formie elektronicznej, niezbędne jest dołączenie pełnomocnictwa

Opłaty

  • zaświadczenie wydawane bezpośrednio po zameldowaniu na pobyt stały jest nieodpłatne
  • 17,00 zł za wydanie zaświadczenia na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, zał. cz. II ust. 2
  • 17,00 zł za wydanie zaświadczenia o liczbie lub braku osób zameldowanych w lokalu, zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, zał. cz. II ust. 21
  • zaświadczenie o zameldowaniu pobrane przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji jest nieodpłatne  
  • opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17,00 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej)
  • opłaty należy dokonać w kasie urzędu lub na rachunek bankowy: 61 1240 4748 1111 0000 4874 7422

Jednostka/ osoba odpowiedzialna

Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne, ul. K. Bruchnalskiego 36 tel. 270 40 30, wew. 123, 124 lub 150, 12 68 37 124, 12 68 37 150, 12 68 37 123

Miejsce składania dokumentów

Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne, ul. K. Bruchnalskiego 36, 32-040 Świątniki Górne, I piętro, pok. 101 osobiście albo elektronicznie

Termin załatwienia sprawy

Niezwłocznie jednak nie później niż w terminie siedmiu dni od dnia złożenia wniosku

Forma załatwienia wniosku

  • zaświadczenie o zameldowaniu
  • zaświadczenie o ilości lub braku osób zameldowanych w budynku/lokalu
  • zaświadczenia wydaje się, w zależności od żądania wnioskodawcy, na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2024 r. poz. 736 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111 ze zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów wniosków i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2020 r. poz. 930)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r. poz. 2411)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572)

Tryb odwoławczy

  • odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie

attach_file Załączniki

Powrót
`