Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne | Zaświadczenie o zameldowaniu |
Kogo dotyczy | - wnioskodawców, dokonujących zameldowania na pobyt stały, którym zaświadczenie wydaje się z urzędu
- wnioskodawców, dokonujących zameldowania na pobyt czasowy, którym zaświadczenie wydaje się na wniosek
- osób dokonujących zameldowania przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, po uwierzytelnieniu w sposób określony w art. 20a ust. 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, uprawnionych do pobrania zaświadczeń o zameldowaniu na pobyt stały lub na pobyt czasowy
- wnioskodawców, chcących otrzymać zaświadczenie o ilości lub braku osób zameldowanych w budynku/lokalu po wykazaniu interesu prawnego
- w imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych, wniosek składa przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny, kurator
- wniosek o wydanie zaświadczenia może zostać złożony przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie, w formie dokumentu elektronicznego lub zgłoszonym do protokołu po potwierdzeniu przez pełnomocnika jego tożsamości za pomocą dokumentu tożsamości albo po uwierzytelnieniu pełnomocnika na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
|
Wymagane dokumenty | - wniosek o wydanie zaświadczenia (druk wniosku stanowi załącznik nr 1), składany osobiście w siedzibie organu gminy lub elektronicznie
- dowód osobisty; paszport lub inny dokument umożliwiający weryfikację tożsamości wnioskodawcy
- tytuł prawny do budynku/lokalu, którym w szczególności może być umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu
- oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za jego złożenie, jeżeli opłata jest wymagana; dowód osobisty lub paszport pełnomocnika
- w przypadku złożenia wniosku przez pełnomocnika w formie elektronicznej, niezbędne jest dołączenie pełnomocnictwa
|
Opłaty | - zaświadczenie wydawane bezpośrednio po zameldowaniu na pobyt stały jest nieodpłatne
- 17,00 zł za wydanie zaświadczenia na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, zał. cz. II ust. 2
- 17,00 zł za wydanie zaświadczenia o liczbie lub braku osób zameldowanych w lokalu, zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, zał. cz. II ust. 21
- zaświadczenie o zameldowaniu pobrane przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji jest nieodpłatne
- opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17,00 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej)
- opłaty należy dokonać w kasie urzędu lub na rachunek bankowy: 61 1240 4748 1111 0000 4874 7422
|
Jednostka/ osoba odpowiedzialna | Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne, ul. K. Bruchnalskiego 36 tel. 270 40 30, wew. 123, 124 lub 150, 12 68 37 124, 12 68 37 150, 12 68 37 123 |
Miejsce składania dokumentów | Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne, ul. K. Bruchnalskiego 36, 32-040 Świątniki Górne, I piętro, pok. 101 osobiście albo elektronicznie |
Termin załatwienia sprawy | Niezwłocznie jednak nie później niż w terminie siedmiu dni od dnia złożenia wniosku |
Forma załatwienia wniosku | - zaświadczenie o zameldowaniu
- zaświadczenie o ilości lub braku osób zameldowanych w budynku/lokalu
- zaświadczenia wydaje się, w zależności od żądania wnioskodawcy, na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym
|
Podstawa prawna | - Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2024 r. poz. 736 ze zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów wniosków i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2020 r. poz. 930)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r. poz. 2411)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572)
|
Tryb odwoławczy | - odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie
|