Załatw sprawę

Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice RP trwającego dłużej niż 6 miesięcy

Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne

 

Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granicę RP trwającego dłużej niż 6 miesięcy

Kogo dotyczy

  • obywateli polskich, którzy wyjeżdżają poza granice Rzeczypospolitej Polskiej, bez zamiaru stałego pobytu, na okres dłuższy niż 6 miesięcy, zobowiązanych do zgłoszenia swojego powrotu
  • za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych zgłoszenia dokonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu
  • zgłoszenia można dokonać przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie, w formie dokumentu elektronicznego lub zgłoszonym do protokołu po potwierdzeniu przez pełnomocnika jego tożsamości za pomocą dokumentu tożsamości albo po uwierzytelnieniu pełnomocnika na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne

Wymagane dokumenty

  • formularz zgłoszenia powrotu z wyjazdu poza granice RP trwającego dłużej niż 6 miesięcy (druk wniosku stanowi załącznik nr 1), składany osobiście w siedzibie organu gminy w formie papierowej, opatrzony własnoręcznym podpisem; do wglądu dowód osobisty lub paszport
  • formularz zgłoszenia w formie elektronicznej na formularzu opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, pod warunkiem otrzymania dowodu wpływu korespondencji przekazanej na adres doręczeń elektronicznych
  • przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji – w przypadku obywateli polskich - po uwierzytelnieniu w sposób określony w art. 20 a ust. 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
  • oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za jego złożenie, jeżeli opłata jest wymagana; dowód osobisty lub paszport pełnomocnika
  • w przypadku dokonywania zgłoszenia elektronicznie przez pełnomocnika niezbędne jest dołączenie pełnomocnictwa

Opłaty

  • nie pobiera się
  • opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17,00 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej)
  • opłaty należy dokonać w kasie urzędu lub na rachunek bankowy: 61 1240 4748 1111 0000 4874 7422

Jednostka/ osoba odpowiedzialna

Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne, pok. 002, parter, tel. 270 40 30, wew. 123, 124 lub 150, 12 68 37 124, 12 68 37 150, 12 68 37 123

Miejsce składania dokumentów

Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne, ul. K. Bruchnalskiego 36, 32-040 Świątniki Górne, pok. 002, parter 

Termin załatwienia sprawy

niezwłocznie w chwili przyjęcia zgłoszenia

Forma załatwienia wniosku

  • przyjęcie zgłoszenia

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2025 r. poz. 274 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2025 r. poz. 1154.)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów wniosków i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2020 r. poz. 930)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r. poz. 2411)

 

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje

Powrót
`