Załatw sprawę

Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew

 

Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne

Małe LOGO
Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew
Kogo dotyczy

 

Osoby fizyczne, jeżeli usunięcie drzew nie wynika z celu związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej.

 

Wymagane dokumenty
  • zgłoszenie podpisane przez właściciela/współwłaścicieli nieruchomości, na której rosną wnioskowane do usunięcia drzewa,
  • rysunek albo mapka z zaznaczeniem drzew na nieruchomości,
w przypadku ustanowienia pełnomocnika – oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa.
Opłaty

17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, jego odpisu, wypisu lub kopii.

Opłaty należy dokonać w kasie urzędu lub na rachunek bankowy: 61 1240 4748 1111 0000 4874 7422

Osoba/Jednostka odpowiedzialna

Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne

Referat Gospodarki Przestrzennej, Geodezji i Środowiska

Podinspektor ds. ochrony środowiska Katarzyna Cygan

pok. 106, I piętro

tel. 270 40 30, wew. 125

Miejsce składania dokumentów

Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne – Dziennik Podawczy

ul. Bruchnalskiego 36

32-040 Świątniki Górne

Termin załatwienia sprawy

- 21 dni od zgłoszenia – oględziny drzew na nieruchomości przez pracownika organu;

- 14 dni od dnia przeprowadzenia oględzin – tzw. milcząca zgoda organu na usunięcie drzew lub sprzeciw w drodze decyzji administracyjnej.

 

Forma załatwiania wniosku

 

 

- sprzeciw w drodze decyzji administracyjnej wniesiony w terminie 14 dni od dnia przeprowadzenie oględzin lub tzw. milcząca zgoda organu, w przypadku braku sprzeciwu w tym terminie;

- zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu.

 

Tryb odwoławczy

 

 

W przypadku wniesienia sprzeciwu w drodze decyzji administracyjnej – organem Odwoławczym jest Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Krakowie. Odwołanie składa się z terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Świątniki Górne.

 

Podstawa prawna Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U. z 2020 r. poz. 55 ze zm.).
Dodatkowe uwagi

 

Drzewa można usunąć w terminie 6 miesięcy od dnia przeprowadzenia oględzin. Po upływie tego terminu należy dokonać ponownego zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew w Urzędzie Miasta i Gminy Świątniki Górne.

 

Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin właściciel nieruchomości wystąpi o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, a budowa ta będzie miała związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosły usunięte drzewa, Burmistrz Miasta i Gminy, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nałoży na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej, obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzew.

 

Burmistrz Miasta i Gminy Świątniki Górne może wnieść sprzeciw w przypadku dotyczącym lokalizacji drzewa (na nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków, na terenie przeznaczonym w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego na zieleń lub chronionym innymi zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, na terenach objętych formami ochrony przyrody) lub w przypadku spełnienia przez drzewo kryteriów uznawania tworów przyrody żywej i nieożywionej za pomniki przyrody, kierując się potrzebą ochrony drzew i krzewów ze względu na ich wielkość, wiek, pokrój i znaczenie historyczne, a odnośnie tworów przyrody nieożywionej - ze względu na ich znaczenie naukowe, estetyczne i krajobrazowe, określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 4 grudnia 2017 r. w sprawie kryteriów uznawania tworów przyrody żywej i nieożywionej za pomniki przyrody.

 

Burmistrz Miasta i Gminy Świątniki Górne wnosi sprzeciw, jeżeli zgłoszenie dotyczy usunięcia drzewa objętego obowiązkiem uzyskania zezwolenia na usunięcie lub w przypadku nieuzupełnienia zgłoszenia w wyznaczonym terminie.

 

 

 

Powrót
`