Załatw sprawę

Zaświadczenie o stanie cywilnym

Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne

 

 

WYDAWANIE ZAŚWIADCZEŃ Z REJESTRU STANU CYWILNEGO

Kogo dotyczy

Zaświadczenie o stanie cywilnym wydawane jest wyłącznie osobie, której dotyczy. Zaświadczenie jest ważne przez 6 miesięcy od daty jego sporządzenia.

Wymagane dokumenty

  • Wniosek (druk wniosku stanowi załącznik do niniejszej procedury).
  • Dokument tożsamości wnioskodawcy – do wglądu (dowód osobisty lub paszport).
  • Oryginał dowodu zapłaty należnej opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia lub dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

W przypadku działania przez pełnomocnika należy przedłożyć pełnomocnictwo w oryginale lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa oraz dowód tożsamości pełnomocnika – do wglądu.

Opłaty

Opłata skarbowa od wydania zaświadczenia – 38 zł.

  • Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17,00 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).
  • Opłaty należy dokonać w kasie urzędu lub na rachunek bankowy:

61 1240 4748 1111 0000 4874 7422.

Jednostka/ osoba odpowiedzialna

Urząd Stanu Cywilnego

pok. 101, I piętro

tel. 270 40 30, wew. 123 lub 150.

Miejsce składania dokumentów

  • Urząd Stanu Cywilnego, pok. 101, I piętro lub Dziennik Podawczy Urzędu Miasta i Gminy Świątniki Górne, ul. Bruchnalskiego 36, 32-040 Świątniki Górne.
  • Za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP.

Termin załatwienia sprawy

  • Niezwłocznie po złożeniu wniosku, jeżeli akty znajdują się w rejestrze elektronicznym.
  • Jeżeli wniosek o wydanie zaświadczenia złożony został do kierownika USC, który przechowuje księgę stanu cywilnego (USC w Świątnikach Górnych) wydanie zaświadczenia następuje do 7 dni od dnia złożenia wniosku.
  • Jeżeli wniosek o wydanie zaświadczenia złożony został do kierownika USC, który nie przechowuje księgi stanu cywilnego, wydanie zaświadczenia następuje do 10 dni od dnia złożenia wniosku.

Forma załatwienia wniosku

  • Zaświadczenie o stanie cywilnym.
  • Decyzja o odmowie wydania zaświadczenia.

Podstawa prawna

  • Art. 44 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 463 ze zm.).
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 698 ze zm.).

Tryb odwoławczy

W przypadku wydania decyzji o odmowie wydania zaświadczenia stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

 

 

attach_file Załączniki

Ikona pdf Wniosek pdf 233,55 kB
Powrót
`