Załatw sprawę

Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice RP trwającego dłużej niż 6 miesięcy

Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne

 

Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granicę RP trwającego dłużej niż 6 miesięcy

Kogo dotyczy

  • obywateli polskich, którzy wyjeżdżają poza granice Rzeczypospolitej Polskiej, bez zamiaru stałego pobytu, na okres dłuższy niż 6 miesięcy, zobowiązanych do zgłoszenia swojego powrotu
  • za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych zgłoszenia dokonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu
  • zgłoszenia można dokonać przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie, w formie dokumentu elektronicznego lub zgłoszonym do protokołu po potwierdzeniu przez pełnomocnika jego tożsamości za pomocą dokumentu tożsamości albo po uwierzytelnieniu pełnomocnika na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne

Wymagane dokumenty

  • formularz zgłoszenia powrotu z wyjazdu poza granice RP trwającego dłużej niż 6 miesięcy (druk wniosku stanowi załącznik nr 1), składany osobiście w siedzibie organu gminy w formie papierowej, opatrzony własnoręcznym podpisem; do wglądu dowód osobisty lub paszport
  • formularz zgłoszenia w formie elektronicznej na formularzu opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, pod warunkiem otrzymania dowodu wpływu korespondencji przekazanej na adres doręczeń elektronicznych
  • przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji – w przypadku obywateli polskich - po uwierzytelnieniu w sposób określony w art. 20 a ust. 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
  • oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za jego złożenie, jeżeli opłata jest wymagana; dowód osobisty lub paszport pełnomocnika
  • w przypadku dokonywania zgłoszenia elektronicznie przez pełnomocnika niezbędne jest dołączenie pełnomocnictwa

Opłaty

  • nie pobiera się
  • opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17,00 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej)
  • opłaty należy dokonać w kasie urzędu lub na rachunek bankowy: 61 1240 4748 1111 0000 4874 7422

Jednostka/ osoba odpowiedzialna

Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne, pok. 101, I piętro, tel. 270 40 30, wew. 123, 124 lub 150, 12 68 37 124, 12 68 37 150, 12 68 37 123

Miejsce składania dokumentów

Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne, ul. K. Bruchnalskiego 36, 32-040 Świątniki Górne, pok. 101, I piętro 

Termin załatwienia sprawy

niezwłocznie w chwili przyjęcia zgłoszenia

Forma załatwienia wniosku

  • przyjęcie zgłoszenia

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2024 r. poz. 736 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111 ze zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów wniosków i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2020 r. poz. 930)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r. poz. 2411)

 

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje

Powrót
`