Oświadczenie o dostępności
Deklaracja dostępności
Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego dostępnego pod adresem http://swiatniki-gorne.pl/
Data publikacji strony internetowej: 2021-01-01
Data ostatniej aktualizacji: 2021-01-01
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- wybrane dokumenty zapisane są w formie innych plików typu pdf, doc, xls i inne - format zapisanego pliku jest związany z jego treścią i z funkcjonującymi w jednostce procedurami - dokumenty będą sukcesywnie aktualizowane i dostosowywane do wymagań ustawy o dostępności cyfrowej,
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia 2020-11-09. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej swiatniki-gorne.pl można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt e-mail: dostepnosc@swiatniki-gorne.pl, telefon: (12) 270-40-30. Osobą kontaktową jest Grażyna Rycak Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej cyfrowo oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniania dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/pl
Dostępność architektoniczna
Budynek Urzędu Miasta i Gminy Świątniki Górne mieści się przy ul. K. Bruchnalskiego 36 w Świątnikach Górnych. Do Urzędu można dojechać komunikacją publiczną. W pobliżu Urzędu znajduje się przystanek komunikacji publicznej. Przy Urzędzie znajduje się parking i do dyspozycji są dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do zasadniczej części budynku można dostać się czterema wejściami. Wejście główne do budynku znajduje się od strony ulicy K. Bruchnalskiego, prowadzi do niego pochylnia wraz z poręczą. Dodatkowo bezpośrednio z poziomu chodnika od strony parkingu można dostać się do oddzielnego pomieszczenia obsługującego klientów.
Budynek od strony parkingu ma bezpośredni dostęp do windy, którą poruszać się mogą osoby z ograniczoną sprawnością.
W budynku znajdują się cztery toalety w tym jedna w pełni dostępna i dostosowana dla osób niepełnosprawnych. Toaleta ta znajduje się na pierwszym piętrze do której można dotrzeć windą.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Dziennik Podawczy znajduje się przy głównym wejściu do budynku.
Urząd zapewnia dostęp do osoby posługującej się językiem migowym. W przypadku takiej potrzeby należy skontaktować się z Koordynatorem ds. dostępności wysyłając maila na adres: dostepnosc@swiatniki-gorne.pl lub dzwoniąc pod numer telefonu 12 270 40 30.
Do budynku i do jego wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnej.
W przypadku problemów z dostępnością można się skontaktować z Koordynatorem ds. dostępności wysyłając maila na adres: dostepnosc@swiatniki-gorne.pl lub dzwoniąc pod numer telefonu 12 270 40 30.